{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

diverse dejlige VW´er

5.941 visninger | Oprettet:

her er lidt at det man kan komme til at se når man arbejder med lækre mærker som vw ..

og fælles for dem er de har lige gået ca 100,000km

Touran

hele bunden er ruden op med huller flere steder

golf v

alle dørplader skiftet samt inderrammen og forskærmen er gennemtæret

passat 3c ir pletter OVER ALT ... på grænsen til grav-rust ved tagræling og under side lister og meget grav rust ved bagrude rammen og under vagklaps håndtag

HARTMANN
Mand | 35 år | Oprettet: 27. mar 2007


Kommentér på:
diverse dejlige VW´er
  •   11. feb 2013 Ikke sjovt at japanerne banker tyskerne i rust sikring...

  •   3. jun 2012 ja det er sku helt galt med det lort ! smiley

  •   3. jun 2012 vi sandblæser for smc biler i århus:).. så vi har nok en 3 - 4 touraner om ugen... opel er også blevet slemme til at rådne i bunden nu:)

  •   28. mar 2012 Min Altea XL havde galvanisk rust i bagklappen, men bilerne bliver produceret mange andre steder end Wolfsburg. Polo bliver bl.a. samlet i Pamplona i Spanien

  •   28. mar 2012 Hartmann, men ved du egentlig om med andre VAG biler fra samme årgange ?
    jeg tænker på Skoda og Seat f.eks. som jo ikke laves i Wolfsburg.

    men tjekkiet og spanien, har de samme problemer ? fordi jeg syntes umiddelbart de Altea'er jeg ser er LANGT pænere i bunden kontra en Touran.

    og syntes også mange Octavia osv. er ret pæne at se på.


  •   20. mar 2012 Er det kun Touran'er i blæser bunden på ude ved jer?
    Troede i første omgang det kun var Touran'erne der skulle have den omgang, men er blevet klogere. Har efterhånden hentet en del Touraner, Golf 5'ere, Passater, Jettaer, Alteaere og ikke mindst et par Audi'er.
    Gad vide om det rammer alle VAG bilerne, eller om der kun er tale om lige netop de modeller?


  •   19. jan 2012 Det kan nok være men det er stadig ikke alle biler der har problemet, der er mange, korrekt, men ikke alle.

    Der må stadig være en grund til at VW var det mest solgte bilmærke i Danmark sidste år (10%), på trods af at mange har opfattelsen at de er dyrere end gennemsnittet.
    Faktisk er den billigste Peugeot 207 og den billigste Polo ikke langt fra hinanden, hvis man sammenligner direkte smiley

    Men nu må vi se, jeg er meget glad for min Polo, og den har indtil videre ikke vist nogen problemer.
    Jeg fik skiftet bagklappen på min Seat, og det gik i orden som det skulle. At det så var en skod lakering, og det derfor skulle laves om, det kan bilen jo ikke gøre for.


  •   19. jan 2012 "så vidt du ved du ved er det primært Golf, Touran og Passat"

    hvor stor en % del af den danske flåde er det så lige ..?!

    hele VAG concernen har ir problemer ... og det er nogle SKOD kasser lige i tiden ...

    kan sku godt være mercedes rådner i skærme og ford i døre .. men der er sku ingen der rådner OVER alt som en vw . og satme heller ingen der skal have skilt alt af under bunden fra forbroen og bag ud og sandblæses


  •   19. jan 2012 Det skifter hvilke mærker der har det værste problem, men både Ford, Mercedes, Opel, Fiat og mange andre har haft lignende problemer, og de vil helt sikkert få det igen.

    Så vidt jeg ved så er det primært i Golf, Touran og Passat?
    Men ja, Seat har de samme problemer, men det er også VAG.


  •   19. jan 2012 brian ... vi har bare en ulempe at vi kan ikke lave den galavanisering der skulle være iorden fra fabrikken af ;( ...

    og nej .. ingen bil mærker har lige så mange problemer i så stor omfang som VW har lige PT.


  •   19. jan 2012 Alle biler der overholder kravene til garanti bliver lavet, og når det først er repareret, så er sandsynligheden for at det kommer igen, væsentlig mindre. Det skulle være bedre det arbejde som HARTMANN og mange andre laver, selvom der har været en fejl fra fabrikkens side.

    Men mange andre bilmærker har lignende problemer, så vi skal vel vende os til det?



  •   19. jan 2012 Man spartler jo heller ikke direkte på rusten erik, det er jo evt hvis der har været en bule, så bliver det lavet med..

  •   29. dec 2011 hvad er der rystene ved det erik ? .. det er nu en gang fremgangsmåden smiley

    men godt at høre med du fik lavet din bil


  •   29. dec 2011 synes det er rystende det ligner, i bare sliber ned spartler.... jeg er selv ejer af touran fra 04, den havde så fået undervognsbehandling fra ny, hvilket gjorde at den ikke var ret slemt, men ja den havde de samme sygdomme. kørte ned til vw og råbte vilde ting. mandagen efter blev hele bunden sandblæst, 2 lag epoxy og så original vw woks. på garantien. bilen er en 04 model. Nu må vi se hvor længe det holder:-( ikke at det blive et problem i min tid med bilen. men synes sgu det ærgeligt om det er min eller en andens. Ellers verdens bedste bil i mine øjne til hverdag..

  •   22. nov 2011 Okay. smiley

  •   22. nov 2011 Men det er min... smiley

  •   22. nov 2011 Mmm Danny ... Det er satme ik min erfaring da

  •   22. nov 2011 Mange biler er for ringe rustbeskyttet til det danske klima. Især japanske og koreanske biler!

    Sådan nogle biler som: Audi,BMW, Volvo, Skoda er godt rustbeskyttet og klarer sig rimelig godt her i landet!

    Men ja det er sgu sørgeligt at så nye biler begynder at ruste... smiley Det er ikke som en gammel Audi 100 (fra 1987 - 1990) eller en Volvo 850 smiley


  •   16. nov 2011 ja jeg tror sku os tiden er kommet til at jeg skifter mærke.. jeg går os og venter på de ringer fra vw grindsted om at min bagklap er klar da den os ku skiftes på garatien..

    så nej nu ska jeg vist bar ha prøvet noget bmw eller audi i stedet..

    noget næsten helt andet er at.. jeg fik malet min sorte golf 4 ved brandt i varde for nogle år siden.. og der holdte der bar 10 mercedeser som lige var kommet fra tyskland for de havde stadig det blå og hvide folie på som nye biler nu engang har.. og fandmer om de ik lige sku har en gange maling hist og her..
    jeg tænkte bar piv nederen at spændere en mill på en stor mercer og så har det første rust allerede sagt hej på bilen.. hehe..

    sårn er det sikkert med mange biler men uffff der er ik noget meget mere øv end rust på en bil.. for man købe sku vel en bil for at den skal holders fin og rust ka bar komme på en nok så fin bil..

    SÅ LA DA VÆÆÆÆÆR!!!!!!!!!!!!


  •   15. nov 2011 hehe, ja det satme noget lort, VW måtte bare have ladet vær med at være så nærrig med voksen da de byggede bilerne smiley

  •   15. nov 2011 HARTMANN >> Ja, jeg ved godt det er Struer Billakering, for jeg var selv ude og tale med dem, da de ikke ville godkende min klage hos Seat i første omgang.
    Heldigvis blev det lavet om, men det var også sidste gang de så mig hos Meiniche... !


  •   15. nov 2011 Ja og så har folk meget travlt med en svine franske biler til herinde, hvergang der bliver oprettet et indlæg omkring Peugeot eller Citroen.
    Det er satme ringe det VW har lavet der


  •   14. nov 2011 voldsomt at man på så nye biler kan finde alt den rust, uanset hvilket mærke vi taler om er det for ringe

  •   14. nov 2011 hehe .. ja krogager ... smiley .. har så travlt med at slibe rust på det lort . at jeg slet ikke har tid til at tage billeder ;D .. men du har helt ret

  •   14. nov 2011 Ja føj, det går jeg også og knokler med hver dag, du mangler lige touran's bagklap, der knækker i samlingen hvor den er loddet og ruster ved nummerpladelys og så er der transporter T5 der har en fejl ved skydedøren hvor håndtaget skraller malingen af døren.

    Det er alt det garanti arbejde der holder os igang ved smc-biler esbjerg lige nu smiley



  •   14. nov 2011 brian jo .. men de kommer også med doppelt så meget som den næst største nok ;D ..

    og nej vi maler ikke for seat i holstebro ... det gør tage skysgaard ved struer bil lakering


  •   14. nov 2011 Har lige skiftet begge paneler på en 407`er der har gået 86.xxx km. De var mere eller mindre helt væk,
    Alle bilmærker laver svipsere. Tysk eller ej smiley


  •   14. nov 2011 HARTMANN >> Det er heldigvis ikke det firma du arbejder for, men tæt på... Jeg kan se du arbejder i Holstebro, så det kunne godt have været der....

  •   14. nov 2011 nej syntes ikke det er så slemt.

    det er dog kun de nye Accord og Civic jeg har haft noget med. og jeg syntes ikke rigtig der er nogle grumme svagheder ved dem. der er bare tit nogle underlige individuelle ting som de pletter på den her, plus en styrestang med slør allerede.


  •   14. nov 2011 HARTMANN >> Sikker på at det ikke er fordi i har VW som storkunde? smiley

    Men da jeg fik skiftet bagklappen i min Seat havde de ikke opdaget det ved karosseritjek, og den havde lige været til 60.000 km service da jeg selv opdagede det. De mente den bare skulle males, men det gik ikke, så det endte med en ny klap.
    At maleren så var en klaphat og det lignede en lakering lavet i en sandstorm da jeg fik bilen. Så den røg retur igen, og det var absolut sidste gang de får lov at lave noget for mig smiley

    Aldersmæssigt er min Polo ligeså gammel nu, men jeg har endnu ikke opdaget noget som helst på den.


  •   14. nov 2011 Discrucio ™ det var da rigmligt vammelt ! ;S .... døjer honda ellers med noget specifikt ?

  •   14. nov 2011 christian .. m ...

    som sag er det ikke alle det er SÅ galt med som jeg her viser ...

    men de har alle deres der er 90% sikker HVER gang


  •   14. nov 2011 vi har også en del forskellige modeller med rustproblemer. og stort set alle mærker.

    har så sendt som idag måtte slippe nogle pletter ned, i bunden på en Honda Accord. årgang 2009 med 47101km på klokkem


  •   14. nov 2011 og det er så absolut VAG der køre mest igennem ved os ....

    men de har også en god garenti ordning syntes jeg .. der er sku aldrig noget lader det til


  •   14. nov 2011 Kong Gulerod : det er jo det man lære af sine fejl selvom de godt kan være dyre nogle gange

    Hartman helt sikekrt smid endelig flere op så vi kan se nogle flere fejl havde da egenligt overvejet 1 af det 3 biler på et tidspunkt men det kommer da lige an på hvor rådden de er for så kunne jeg da godt bare overvejet og blive ved med og køre i min gamle 3b'er


  •   14. nov 2011 vi laver også ford .. ;D ... så kender dem smiley ...

    men det ... (ser ud til) det er ved at være nogenlunde slut med rådne f(L)ord indtil vidre


  •   14. nov 2011 Og ja, Naboen har haft to Ford Focus, og de har begge fået skiftet alle døre og klapper. Samt repareret bunden.

  •   14. nov 2011 brian ... laver lidt af hvert ... og vil da sige at VAG gruppen føre stort nu om dage ..

    men ja .. mazda 6 og mercedes har da været igennem en del reklamationer ;D


  •   14. nov 2011 don vito ...

    hvordan forklar du iret på siden af bilen .... bang midt på en dør .. ??

    christian ... dette album er en hjælp til folk der vil se på vw´er .. og vil da prøve at samle flere bilelder sammen

    LK .. du kan holde din bil alt det du vil hvis det er galvaniseringen på det rå plade den er galt med .. min far har en 3c med 160,000km på klokken .. og der er hellere ikke en skid på den ... og den bliver ihvertfald ikke vasket hver uge da


  •   14. nov 2011 Det er ikke kun VW der har de problemer, jeg har også set lignende ved Opel, Mercedes, Toyota og Seat (min egen Altea XL fik helt ny bagklap på garantien).

    Det går nok for stærkt med at producere biler i dag.


  •   14. nov 2011 Christian>> tjaa... det gjorde jeg.... men jeg blev klogere.. den er smidt videre.

    men nu kan de fleste biler jo reddes for rust, hvis man gir dem en ordentlig rustbeskyttelse, i stedet for bare at køre i dem... smart ik...


  •   14. nov 2011 Det handler også om at holde sin bil!

    Vi havde en 3C i 5 år og 120.000 km, altid stået i garage, alle service overholdt, vasket og tørret af 1 gang pr uge.

    der var intet at se på den! heller intet på bunden!


  •   14. nov 2011 Kong Gulerod : og derfor valgte du en opel som nok har dårliger ry med hvad rust angår frem for vw...


    hartmann: ja det viser da vidst man skal være meget vågen når man skal ud og kigge på sådan et vogn...

    jeg tror jeg havde valgt og over pisse sådan en bil med undervognbehandling da den kom ud fra forhandleren af


  •   14. nov 2011 jeg ville tage mig iagt ihvertfald ...

    specielt klapper for og bag på 3c og biler med de løse dørplader så som golf v


  •   14. nov 2011 jesper ..

    vi sandblæste fra forbroen og bag ud ... grundede med epoxy og malede bagefter ....

    og det bliver IKKE gjort mere så vidt jeg ved ... det er for dyrt for vw og tager for lang tid . da alt under bunden fra forbro og bagud skal af og bilen på en dolly


  •   14. nov 2011 nogen kører VW.. andre er klogere.. smiley

    min tidligere chef købte en vw golf+ og en tiguan.. og han fik af vide at han ikke måtte gi dem nogen form for rustbeskyttelse, fordi metallet ikke kunne tåle det og de dermed ville ruste mere.. Hmm... de sagde så også at den rustgaranti der var kun ville gælde hvis han selv sørgede for at stoppe alt begyndende rust... Hmm...


  •   14. nov 2011 det med touranerne havde jeg godt hørt og det er egenligt en skam de har sparet sådan på og bygge bilerne efter hånden tager man golf 4 og passat 3b så er det nok nogen af dem der har holdt bedst hvad rust angår

  •   14. nov 2011 ja det er bare mega fedt .... og det er jo ikke få biler det er galt med ...

    vi laver ca 5 nye klapper til touran og passat 3c i ugen


  •   14. nov 2011 Har hørt at på touran har der været så store rust problemer at de har haft bagbroen nede sandblæst vanger og malet op på rustgarantien.. For at undgå gennemtærring:/

  •   14. nov 2011 Shit?


Annonce